אם בוחנים את תחום השיווק הדיגיטלי לעומק, ניתן להשוות אותו לבחורה שמחפשת מחזרים ראויים, כאלו שיעשו את הצעד הראשון ויהיו עקביים, וזאת כי כל מה שעסק רוצה זה נוכחות, שישימו לב אליו, שיבינו מדוע הוא טוב יותר מסך העסקים המתחרים, שיפנו אליו ויביעו רצינות, שיסגרו עמו עסקה ויהפכו ללקוחות קבועים, להעשיר את החשבון העסקי (ואם נחזור להשוואה שעוסקת בבחורה לקבל טבעת אירוסין עם יהלום מרשים) ולקבל פידבקים טובים. אז כיצד עושים זאת נכון? ובכן עם כל הכבוד לאתר היכרויות, במקרה זה יש לפנות ליעדים מעט שונים, אך גם פה כולם מחכים ברשת הדיגיטלית.
רשת כרישים ופיתיונות
הרשת הדיגיטלית לא סתם קרויה "רשת", וזאת כי היא יודעת לתפוס לא מעט "דגים", או יותר נכון "כרישים", ופה מדובר בשלל אופציות שיווקיות, כאלו שאם רק מנתבים נכון יכולות לעשות פלאים. מכאן שאם נציין את אחת מהדוגמאות החמות בתחום, נעצור בכריש ששמו אינסטגרם. כיום עסקים רבים למדו לרתום את הכלי הזה לטובתם, ופה נציין שקיימים שלל "פיתיונות" נהדרים, ולו לייקים שמושכים לייקים נוספים. להלן טיפ מבטיח: באמצעות קניית עוקבים לפרופילים שלכם אתם עשויים בזמן קצר להגיע רחוק – עשויים להשיג את החשיפה הרצויה ולהניע את הלקוחות לכיוון הרצוי.
הישארו ממוקדים
שנחזור להשוואת העסק לבחורה? ובכן הרבה פעמים בחורה מתבלבלת בין שלל אפשרויות, כך שהיא צריכה להתכנס ולהבין איזה בחור באמת מתאים עבורה. אותו דבר עם עסק שבוחן מה הרשת הדיגיטלית יודעת להציע לו. מהר מאוד העסק עשוי להתפזר: לחשוב שעליו להיות נוכח ביוטיוב עם סרטון תדמית, להפעיל דף עסקי מרשים בפייסבוק, להחליף קישורים עם עסקים נוספים, לפרסם כתבת טאבולה ביעד נחשב וכדומה. אי לכך אנו באים להבהיר שחשוב להתמקד – חשוב להבין מה נכון עבור העסק, ופה נחדד שעל מנת להגיע לתשובה הנכונה ביותר רצוי להתחשב בארבעת הפרמטרים הבאים: מאפייני קהל יעד, אופי העסק, גובה התקציב שניתן להעמיד לטובת השיווק ובחינת התנהלות השיווקית של עסקים מתחרים (ולו בכדי לשאוב השראה ולהפיק לקחים).
חמישה טיפים שתמיד עובדים
יש דברים שלרוב עובדים, ועל כן גם לכם כדאי לנסות. סקרנים? ובכן אם בוחרים להשקיע בקידום ממומן, אל תזניחו את הקידום האורגני, ולו בכדי שהתוצאות ילוו לאורך זמן (מעט כמו רכישת דירה באמצעות משכנתא). מערכת יחסים טובה עם הלקוחות מאוד חשובה – עבור כך צריך למצוא את הרשת החברתית המתאימה. גם אם המייל נתפש כהמצאה ישנה, עדיין עבור שיווק הוא עושה עבודה מדהימה – נצלו אותו. מדי שנה גוגל מבצעת מאות שינויים במשוואה (כאלו שמשפיעים ישירות על התנהלות הגולש), אך בכול הנוגע לקידום אורגני הבסיס נשאר יחסית קבוע (התחשבות בזמן השהייה באתר ובשיעור הקליקים( ועל כן חשוב להשקיע באתר יעיל, מעוצב ונוח. מה עוד? מחקר מילות מפתח חשוב ביותר, ועל כן רצוי להיעזר בניסיון של מקדם מקצועי.
שנסכם? פשוט קיפצו למים, אך לפני תמצאו מדריך שחייה בעל ניסיון ורזומה – בהצלחה!