במיוחד לבעלי העסקים ברשת: מונחי בסיס בעולם קידום האתרים

עולם קידום האתרים הפך בעשור החולף לחלק בלתי נפרד מתהליך של שיווק ופרסום. למעשה, בעלי עסקים בעידן המודרני מחויבים לבצע קידום אתר מתוך מטרה להגיע לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל, וזאת כחלק מהבנה כי הרגלי הצרכן השתנו באופן דרמטי. אם עד לפני מספר שנים אתרים היו חלק זניח מאוד, כיום הם מהווים את המרכיב העיקרי לגידול בחשיפה ובהתאם לכך גם בהיקף ההכנסות. אם גם אתם מתחילים תהליך של קידום אתרים אורגני, להלן מספר מונחי בסיס שכל בעל עסק צריך להכיר.

אופטימיזציה

אחד מהחלקים החשובים ביותר בתהליך של קידום אתרים כולל אופטימיזציה. מה זה אופטימזציה ומדוע זה חשוב? ובכן, מדובר בטיפול טכני באתר שנועד להוביל את התשתית של האתר למצב ראשוני שעליו ניתן לבנות את האתר, מתוך מטרה להימנע מכפילות של דפים, רכיבים אשר אינם צריכים להיות מוצגים בתוצאות החיפוש וכן תגיות שאינן מוגדרות בצורה נכונה. חברת SEO בעלת ניסיון בתחום תדע לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר, ועל כן מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום בשביל לבצע את התהליך בצורה נכונה.

מפת חום

איסוף של נתוני דאטה על המשתמשים באתר הוא מרכיב חיוני לטובת תהליך של קידום אתרים. דרך מפת חום ניתן לקבל נתונים חשובים אודות המשתמשים באתר – החל ממספר הכניסות ועד מעקב אחר זמני השהייה באתר. התנהגות הגולשים באתר היא חיונית לטובת קבלת החלטות בנוגע לקידום האתר, בייחוד לאור היכולת לעקוב ולנטר ובהתאם לכך ובכך להוביל ליצירה של קידום אפקטיבי שמוביל גם לגידול במספר הכניסות ובהתאם לכך גם להגדיל את מספר הלקוחות, כחלק משימוש קבוע בכלי הזה.

 

 

התאמה למובייל

בעידן שבו הצרכנים מבצעים את החיפוש שלהם במנוע החיפוש גוגל לא רק במסגרת של שימוש במחשב אלא גם בעיקר דרך המכשיר הנייד, מונח חיוני בעולם קידום האתרים הוא התאמה למובייל. למעשה, נדרש להתאים את האתר כך שניתן יהיה לפתוח אותו בקלות, כל זאת כחלק מחוויות משתמש איכותיות שהיא חלק מהותי מתהליך של פיצוח של התנהגות הצרכנים דרך התאמה למובייל היא קריטית ביצירה של תהליך קידום אתרים מוצלח.

טראפיק

טראפיק הוא מונח המתייחס את תנועת הגולשים לאתר. ככל שהתנועה גבוהה יותר, כך ניתן יהיה להגיע בצורה מהירה יותר לראש תוצאות החיפוש. גם אם האתר מעוצב כהלכה אך הטראפיק שלו נמוך, אין יכולת לקדם את האתר בצורה מוצלחת ועל כן ניטור של טראפיק האתר הוא בעל חשיבות גדולה ומונח קריטי בעולם ה-SEO.

ניהול מוניטין

בעידן שבו כל המידע חשוף ברשת, ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אתרים. למעשה, ניהול מוניטין מתייחס לכל תגובה שלילית שעלולה להכתים את שמו הטוב של בעל העסק או האתר, בעקבות תגובות שליליות. על כן, בתהליך של קידום אתרים המונח ניהול מוניטין מתייחס להעלאת תכנים חיוביים מתוך מטרה להוריד את התוצאות השליליות לחלק התחתון של מנוע החיפוש, ובכך להוביל לקידום האתר באופן מוצלח.

לסיכום

עולם קידום האתרים הוא עולם מרתק שרק מתפתח ומתקדם עם הזמן. בשביל ליצור תהליך של קידום אתרים מוצלח שמוביל לתוצאות, נדרש להכיר לעומק את המונחים המרכזיים עליהם הסברנו כאן במדריך, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר לקבלת החלטות נכונות וכן ניצול של תקציב הקידום באופן יעיל ומקצועי, בליווי של חברה המתמחה בתחום ומספקת את המענה הנדרש מבחינת אתגרי ה-SEO שרק הולכים וגדלים, ככל שיותר ויותר בעלי עסקים מבינים כי קידום אפקטיבי הוא חלק חיוני מתמהיל השיווק והפרסום בעידן המודרני.